Wzmacniamy odporność jesienią i zimą

Wzmacniamy odporność jesienią i zimą

Właściwa dieta odgrywa ogromną rolę w budowaniu odporności naszego organizmu. Nie musimy sięgać po apteczne suplementy, aby wzmocnić organizm i uchronić się przed infekcjami, które dopadają nas jesienią i zimą. Sprawdź, jak wzmocnić odporność naturalnymi sposobami.

Co jeść, aby wzmocnić odporność

Nie od dziś wiadomo, że na odporność organizmu wpływa wiele czynników, ale jednym z najważniejszych jest właściwa dieta. Lekarze podkreślają, że budowanie odporności zaczyna się w naszym układzie pokarmowym, a dokładnie w jelitach. To tam żyją pożyteczne bakterie, które zapobiegają rozwojowi szkodliwych drobnoustrojów. Dlatego wzmacnianie mikroflory jelitowej ma ogromne znaczenia w budowaniu odporności.

W tym celu naszą codzienną dietę musimy wzbogacić w naturalne probiotyki — produkty, które zawierają przyjazne bakterie. Najlepszym źródłem tych drobnoustrojów są kiszonki.

W procesie kiszenia warzyw i owoców powstają bakterie kwasu mlekowego (odpowiedzialne za proces kiszenia), które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego układu pokarmowego. Bakterie te znajdziemy również w kefirze i naturalnych jogurtach. Doskonałym źródłem probiotyków jest oczywiście sok z kiszonych buraków (sprawdź, jak kisić buraki czerwone do picia) lub woda z kiszonych ogórków.

Miód, czosnek, imbir – naturalne antybiotyki

Dla wzmocnienia odporności, poza naturalnymi probiotykami, możemy stosować także produkty, które są naturalnymi antybiotykami. Oznacza to, że niszczą one szkodliwe bakterie. Jest wiele produktów o właściwościach bakteriobójczych, ale największą popularnością ciszę się powszechnie znany czosnek, miód oraz imbir. Wszystkie te składniki od stuleci wykorzystywane są w medycynie naturalnej (w tym w medycynie chińskiej) jako remedium na przeziębienia i infekcje. Szczególnie skuteczne są w towarzystwie naturalnej witaminy C — pochodzącej na przykład z cytryny. Dlatego taką popularnością cieszą się wszelkie mikstury na odporność przygotowywane ze świeżego imbiru, czosnku, miodu oraz soku z cytryny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *